fredag 21. desember 2007

Stjerner over Kina

HONG KONG. Du vet den plutselige folelsen av lykke? I gaar fikk jeg lykke-folelsen hele tre ganger (om ikke fler), og det allerede paa min forste reisedag! Forst da jeg gikk inn paa toget (i Larvik.. takk, Christian!) og saa rimfrosne traer og aakre suse forbi mens taerne begynte aa tine og jeg tenkte, jeg skal ikke fryse igjen paa to maaneder. Yes! Ogsaa 10 000 meter over havet i Kina, jeg ligger aa slumrer i flysetet da jeg titter ut etter mange timers kjoring og jeg ser den klareste stjernehimmelen - det blir vanskelig aa beskrive. Her er jeg, tenkte jeg, 10 000 m. naermere de stjernene enn de fleste - og akkurat da; et stjerneskudd! Breathtaking kaller engelskmennene det; jeg vil kalle det breathgiving - som om hele meg bare fyltes med ny luft. Eller lykke. Og sist, men ikke minst da sola sto opp i det fjerne og vekket meg, mens the captain speaking over hoytaleren: "Vi gjor naa klar for landing inn til Hong Kong. Local arrivaltime is 08.00 am and the temperature is 20 celcius degrees. We wish you a pleasent stay".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Og da var du i varmen.. Her er det mange minusgrader - rim på nesa :(
Men jeg har i det minste JULEFERIE!! Og jeg skal lære Espen å spille carrcasonne.. Gleder meg til flere reisebrev.. Husk oss på Juleaften! Hilsen Søstern

Anonym sa...

Jule hilsen fra Hjartdal. God Jul og godt nyttår i Asia. Her er det masse snø og vi gleder oss til jul. Vi følger med på nettsiden din. Hilsen Miriam.

Anonym sa...

god jul hilsen Jonas

Anonym sa...

Jada, en riktig østlig jul ønskes. her siger varmegradene innpå, men fortsatt et det barfrost så det holder. Snart skal klokker kime og engler dale og fettet skvette og gavepapir flerres og det som verre er. Julehumør m.m. er med andre ord på gang.

God jul til deg langt langt der borte. Take care! LARS