tirsdag 25. desember 2007

Lenge leve Kongen!

BANGKOK. Man detter liksom litt uttpaa i Bangkok. Byen er alt det Hong Kong ikke er. Kaotisk, skitten, folksom og levende. Mari og jeg har endt opp akkurat der vi sverget paa vi ikke skulle og feiret jul med akkurat saanne folk vi sverget paa vi ikke skulle mote...

Men, jeg er ikke blitt noen god venn med byen, antar at den er litt for kaotisk for meg som godt kan like bykart og rutetider. Men, i Bangkok er det definitivt goy - enten du vil det eller ikke!

Kongen er forresten den storste helten i byen. De feirer hans 60 aar paa tronen og hadde jeg vaert han hadde jeg blitt lei av aa se fjeset mitt smort opp paa store plakater over hele byen. Gull og glitter og feiring overalt og idag reiste Mari og jeg oss jommen meg for den thailandske nasjonalsangen ogsaa...

Og i morgen drar vi endelig sorover. Et skritt (en by) naermere strender og turkise hav.

1 kommentar:

Anonym sa...

hei mette har du kommet deg ut av bankok ? skremmende stor by. skal følge reisebreva dine spennende for oss i kalde nord ,god tur videre . liv j og jon