søndag 30. desember 2007

Asiatiske toaletter i paradis

KOH PHAYAM. 9 timer i 3 forskjellige trange busser uten air-con, en overnatting og 2 timers baattur tilbakelagt og her er vi. Koh Phayam, en oy som horer til Andamanoyene rett ved grensa til Burma. Man maa gjore en innsats for aa komme hit saa hordene av turister har ennaa ikke funnet frem. Her er det langt mellom folk paa den hvite sanddyna, solen skinner hver dag og sjoen er akkurat passe varm. Og da kan man jo faa en folelse av aa vaere i et slags paradis; iallefall noen faa skritt naermere enn der man kom fra ihvertfall.. Mari og jeg bor i bambushytte ved stranden og tilbringer dagene ved aa gjore alt vi kan for ikke aa gjore noenting. Vi spiser frukt, leser boker og faar massasje...

Jeg vil nodig slaa sprekker i paradis, men det skal allikevel innrommes at jeg i lopet av dagen, og i kjent stil, har faatt litt vel naert kjennskap til stedets toalettfasiliteter. Ingen festivaler eller restauranter i sikte saa jeg regner med at stress ikke alltid har skylda.. Uansett foler jeg meg bedre naa og det er altsaa ingen grunn til panikk eller sykehusinnleggelse helt enda. For ovrig kan jeg meddele til de som er interessert at jeg var litt skeptisk til aa bruke veldig mye tid paa de asiatiske toalettene i begynnelsen. Men etter idag finnes ikke lenger noen aversjon mot dem hos meg, tvert imot er de faktisk ganske praktiske og funker til forskjellig bruk.

Vel. imorgen er det nyttaarsaften og her planlegges beachparty i stor stil. Buffet, baal og fyrverkeri. To be continued...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hei hei mette! er det mye fyrverkeri der nede? her koser vi oss, vi spiser kalkun og masse deilig mat hehe!!! ;) vi har skyte opp så mye fyrverkeri att vi begynte og gå inn allerede halvett hehe!!!! kos deg videre da på og lykke til:) ps godt nytår:D

hilsen brutter og famlien

Anonym sa...

Hei søster
Toalett ja.. Spist noe du ikke helt har tålt da kanskje?? Her er vi tilbake på jobb. Og det SNØR.. Maaaaasse!! Usj.
AnnBeth hilser til deg
Klem fra carrcasonne enka
PS: LivJ sier det er bare å låne leiligheten dems på koh samui. Nøkkel finnes der nede