fredag 4. januar 2008

Vi drar til syden, til syden, til syden...

PHUKET. Nyttaarsaften gikk fint paa Koh Phayam. Hverken Mari eller jeg var i toppform saa kvelden ble relativt rolig, men fyrverkeri ble det og fine asiatiske lykter. Jeg slappet av noen dager i solen og naa er magen fit for fight igjen. Men, det er ingen hemmelighet at Shanga og altslags annet Thai ol, eller bare ol paa et generelt grunnlag, ikke er noe for meg og magen min..

Vel, Naa har vi dratt fra oya pga skyer og bedbugs. Mari ble desperat paa aa bli brun for hjemreise og hun hadde dessuten hundrevis (helt sant) bitt fra smaa lopper. Naa skjonner vi hvorfor det heter loppekasse. Meg derimot likte de ikke i det hele tatt..

Vi har naa endt opp i villeste sydenland. Vi har besokt svogeren til Hilde paa teateret, og kona hans, som bor paa Patong, og hva kan man si... Jeg skulle hit for aa samle energi, men denne plassen drar all energi ut av deg pga innholdsloshet, man blir lei paa verdens vegne paa et vis..
Det er et slags konsumerhelvete full av plastikk og jeg vet ikke hva. Mari summerte det ganske presist opp med tre smaa ord: dyrt, glorete og vulgaert. Vi visste det fra for, men hit er det altsaa egentlig bare aa la vaer aa dra om du ikke er forberedt paa aa likesaagodt vaere paa kanarioyene.

Vi dro hit for aa komme oss nordover paradoksalt nok.
Imorgen skal vi paa Thai-cooking-course paa sortuppen av oya ogsaa flakser vi herifraan...
Mot nord!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei og Godtnyttår!Fint at magen er bedre!Har ventet spent på nytt brev,gleder meg like mye vær gang til å lese dem. Du skriver så beskrivende,kan liksom se det for meg!Her er det snø og sørlig kuling,er ventet 70cm snø i morgen!Kos deg i varmere strøk og god tur videre. Mamma

Anonym sa...

hei hei søss!!!!! der nede reiner jeg det er varmt og godt her er 52 cm snø og DRITT kaldt!!!! vi prøver og make det unna da ;) og god tur vider da søss:)


hilsen brutter;)

ipek sa...

Kära du, GOTT NYTT ÅR i solen! Här är en meter snö och mer kan vi vänta. Det är vackert, stilla och otroligt roligt att bygga snökrokodiler och grottor! Stor kram från mig och alla barnen