søndag 6. januar 2008

CHANG MAI. Kokekurset i Phuket var kjempegoy og vi laerte og spiste (!) mange forskjellige retter inkl pad thai og curry. Akkurat ferdig med Michel Hollebecqs "Plattform", saa det var vanskelig for meg aa ikke se det hele i et sosiologisk perspektiv, men jeg glemte analysene til slutt og koste meg med maten for aa si det saann...

Vel, aa dra sorover for aa komme nordover viste seg naturlig nok aa vaere en daarlig plan. Flybillettene fra Phuket var stive og jeg ble derfor med Mari paa nattbuss til Bangkok. Det var billig og lite smertefullt, vi snorket hele veien dit. Naa har Mari dratt fra landet og jeg er tilbake alene i Chang Mai, en liten by i nord. Det er deilig aa vaere et sted hvor neonlys er ikke-eksisterende og bokhandlerne i overtall.. Sola skinner, det er ikke kaldt her som jeg fryktet, saa fortsatt i shorts og slippers. Idag skal jeg besoke templer og imorgen drar jeg enda nordover for aa besoke landsbyfolkene. Saa naa blir jeg borte fra nett og telefon en stund..

2 kommentarer:

Anonym sa...

veldig morro å følge deg på turen ser hver dag om du har skrivd noe god tur videre koz tante liv j

kaisa sa...

Hei Mette! Så gøy å bli oppdatert på reisen din igjennom østen. Her hjemme har det først bøttet ned med snø og så kom regnet. Så nå er det vått, sørpete og isete ute. Jeg misunner deg som kan kjenne solen og varmen:-)Ha en super tur videre. Klem, Kaisa