søndag 13. januar 2008

Mae Sot

MAE SOT. Har dratt fra Chang Mai med motvilje og klump i magen - Chang Mai er virkelig byen der man blir lenger enn man har planlagt slik det staar i alle boker om stedet.
Aarsaken? For var det kanskje naturen rundt og byen ble kalt Nordens Rose, men naa er byen like forurenset som andre steder i Thailand og fjellene i det fjerne sees ikke pga stov. Men det gjor ikke noe for det er ikke det man blir her for. Jeg vet ikke. Det er noe med stemningen; den er som intet annet sted og det var her jeg fikk folelsen av det virkelige Thailand. Munkene igjen.
I templet skrapet munkene av litt av overflaten og virkeligheten er ikke selvsagt ikke bra. jeg visste det fra for men allikevel kjennes det langt inni magen. Fattigdom, lengsler, den ene trqgiske historien etter den andre...

Reisen maa fortsette jeg drar med buss til Mae Sot. Jeg graater hele veien hit. I Mae Sot bor jeg hos en fransk familie og her er det fint og jeg har det bra; dog virkeligheten, den viser seg mer og mer ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Mette!
Nå har jeg lest reisebreva dine både i avisa og her på nett. Kjempe moro å følge med!
Ha en super tur videre, jeg skal følge med. Vær forsiktig!
Klem fra kusine Kristine

Anonym sa...

Hei snuppa. Bra å se at du fortsatt har det fint og at det skjer spennede ting. Nyt det mens du kan, for det går jammen ikke mange dagene før hverdagen tar deg når du kommer hjem. Takk for sist og pass på deg selv videre. Gleder meg til å høre mer.

Klem Mari