søndag 17. februar 2008

DAVAO. Siste dagen paa reisen. Dag, Bente og Lille Eivind har dratt til Cebu, Store Eivind er paa vei til Hong Kong via Manila, Leslie og Peter har dratt til El Nido og Gina og Roger har tatt turen nord paa Mindanao. Selv er jeg alene tilbake paa bryllupshotellet... Flyturen min til Oslo via Cebu, Hong Kong og Helsinki starter forst om noen timer. Klokka fire imorgen er jeg paa norsk jord.

Det foles litt som en stor ballong som snart skal sprekke. Jeg er egentlig glad jeg fikk noen timer alene for avgang. Jeg skal finne meg en sofa aa synke ned i og bare tenke gjennom turen paa et vis. Hvordan skal jeg klare aa fordoye havet av inntrykk som har bombardert meg de siste maanedene? Jeg er klar for aa dra til Porsgrunn naa, saann er det jo alltid naar man er paa tur, man blir alltid innstilt paa hjemreisen naar den kommer.

Jeg har forresten mott min absolutte overmann hva gjelder klossethet eller uheldighet eller hva man skal kalle det. Lille Eivind har paa denne turen bla blitt brent kraftig av en brennmanet, faatt store myggstikk, falt og dermed blitt traakket paa av sin far (...), og i bryllupet sparket han ved et uhell til en fakkel saa han fikk lampeolje over hele seg. Hva er oddsen for det?? Som Dag poengterte: Mange ulykker kan skje i et bryllup, men aa bli dynket i lampeolje er paa en maate ikke langt oppe paa lista over muligheter.. Som siste draape glemte han Ipoden med Kaptein Sabeltann paa for de dro til Cebu - det er vanskelig aa beskrive hvor viktig den er for hele familien paa tur... Han er jo mer uheldig enn Amandus dukkemann denne stakkars lille tassen! Dag, Bente og Lille Eivind: om dere leser dette; jeg onsker dere HELL paa reisen videre, og det er altsaa ikke bare noe jeg sier i all hoflighet...!

Bryllupet til Gina og Roger var en perfekt avslutning paa turen og det var jo den egentlige grunnen til at reisen ble saa lang ogsaa... :) Alt ble klart i tide og seremonien ble flott med familie og venner av Gina og syv litt forvirrede nordmenn.. Det har vaert veldig hyggelig aa treffe Ginas store familie med mange flotte damer: nieser, sostre, kusiner og jeg vet ikke hva. Jeg vet jeg snakker for alle nordmennene naar jeg sier det var en fantastisk opplevelse for oss aa bli tatt imot som venner av familien! Naa har jeg en haug med fillipinske epostadresser som venter paa mail og alltid et sted aa komme til om jeg skulle befinne meg huslos paa Davao engang!
Tusen takk, Gina og Roger, nok engang. Forst av alt for at det er deres skyld at jeg har faatt denne fine reisen! Takk for at jeg fikk vaere med paa bryllupet og treffe familien til Gina!
Have a great honeymoon: jeg skal folge med paa bloggen!

And Ill see all of u in Porsgrunn City!!
Jeg venter med rom og cola klar.

Ingen kommentarer: