onsdag 20. februar 2008

PORSGRUNN. Da var reisen ved veis ende. Jeg er tilbake i byen..
siste natt i Asia ble tilbringet paa flyplass hotellet i Hong Kong. Eivind syns det var litt rart med det lille uleselige "tegnet" foran 8 tallet for rommet som kostet 800 Hong Kong Dollar men tenkte ikke noe mer over det og dro visan, og dermed ble'n golden club medlem med hotellrom med "all inclusive" i 10 etg. Det lille "tegnet" viste seg aa vaere et 2 tall. 2800 Dollar altsaa.. Men saa fikk vi ihvertfall en minneverdig og luksus sistenatt! :)

Idag morges vaaknet jeg i Porsgrunn. Klokka 0630 takket vaere jetlaget. Jeg skjenket meg en kopp te og spiste grovbrod med saltpolse paa. Sola har ikke staatt opp enda og det er kjoplig, men ikke saa kaldt som jeg hadde fryktet. Saa gikk jeg ned til Friisebrygga og kjopte meg en latte og snakket med folk jeg har savnet. Avtaleboka fyller seg opp med lunsj og middagsavtaler. På hvert gatehjorne møter jeg folk jeg kjenner. "HEI! Lenge siden!! ... Åssen var det i Asia a??".... I bunn og grunn; det ække så værst aa være hjemme igjen allikevel!

Vel, nå skal jeg komme meg over jetlaget, pakke ut og snart må man vel begynne aa jobbe igjen...? Så siste ord på den bloggen her er sagt. FOr denne gang! Takk for følge til dere som har lest, håper jeg har klart å formidle ihvertfall en liten brøkdel av alt det fine, triste, morsomme, nye og spennende jeg har opplevd. Siste reisebrev er forresten i Porsgrunnsposten idag, gå inn på iporsgrunn.no for å lese nettutgaven om du har lyst.

Jepp. Takk for turen folkens. Det har vært en glede! Vi sees på et gatehjørne i by'n! :)

METTE

Ingen kommentarer: